I'm going to be slim som en sparris!

för att uppnå nyårslöfte nr 2 har jag:

1. ....pillat ihop ett litet träningsschema för hela januari som jag ska följa till punkt och pricka.. .är de tänkt.. detta har jag dock redan misslyckats med :P

men så jäkla illa är de ändå inte! Jag har nämligen skrivit upp alla januaris dagar och tilldelat dem ett av följande:
30 minuters promenad,
30 minuter på spinningcykeln
30 min på cykeln + lite viktlyftning
Ledig


Och det enda jag avvikit från hittils är att jag bytt ut ett cykelpass mot ett promenadpass + att jag även promenerat på en av de dagarna som är märkt med "Ledig".. Tjoho!! not bad, huh? ;)
Nu återstår det bara att se hur det går med att följa resten av schemat. Cykeldagarna kommer bli de tuffa.. och speciellt de som ska avslutas med vikter.. men men... jag är fan positiv änsålänge :P

2. .....övertalat systeryster att hänga på en testvecka LCHF (low carb, high fat). Däremot kör jag mera low carb normal fat... det där med vispad grädde och keso är nog inte min grej känner jag :P

för er som inte vet det så betyder carb kolhydrater och dieten går ut på att utesluta kolhydrater ur kosten. Kolhydrater finns det mycket av i ris, pasta, potatis, bröd och sådant med vetemjöl i. Istället ska man vad jag förstått äta mycket mejeriprodukter och sallad, grönsaker och kött typ. Intressant..!! Och detta gör jag absolut inte bara för att jag känner att det skulle vara skönt med några kilo mindre att bära på nu efter tjockismånaden december - utan för att jag hört att detta ska vara bra för uppsvällda och stressade magar.

så det jag gjort för att förbereda mig o syrran inför denna low carb vecka är att jag har gjort ett matschema med allt som vi ska äta från måndag morgon till fredag kväll. Så om det går bra denna veckan så kör vi nog en vecka till eller så lägger vi in den lite senare i januari. Den kräver ju lite planering med matinköp o sådär och det kan nog kännas lite konstigt till en början att äta en måltid med kött, sås och grönsaker men ingen potatis t.ex.

Tilläggas till denna dieten bör, att man måste röra på sig! Detta är ju dock inget problem för mig, med mitt nya träningsschema i åtanke ;)


Så, jag tänkte att nu kör vi en liten matdagbok/träningsdagbok iaf denna veckan. Kan nog vara intressant både för mig och er att följa detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0