Mat/träningsdagbok 5 januari

Så var det ju det här med LCHF-kosten och träningen. Ska försöka köra ett sånt här inlägg om dagen så både jag och ni håller bättre koll på vad jag äter och hur jag tränar :D Jag har även bestämt mig för att ta mina mått runt rumpa, lår, mage och armar och se om det blivit någon skillnad i slutet på månaden. Tyvärr har jag ingen våg, annars hade det varit väldans intressant att se om detta medför någon viktminskning också :)

Träning
30 minuter på spinningcykeln

Mat
Kl. 12.00 - Havregrynsgröt på 1 dl havregryn. 1 dl mjölk och 1,5 matsked äpplemos.
Kl. 15.30 - 5 skivor falukorv i ugn med tomat och ost, på bädd av tomatkross med vitlök och ananas. Till det en liten sallad på sallad, tomat, gurka och majs.
Kl. 20.00 - 2 knäckebröd med tonfiskröra. 2 små kycklingbitar och en morotsbit från Jennys thai-mat.
Kl. 23.30 - 2,5 dl smoothie på naturell yoghurt, banan, ananas och melonbitar.

Dagens kommentar
Jag är hungrig!! Är van vid att äta betydligt mer, speciellt på kvällen.. :)

När jag la in gröt på matschemat vart jag så stolt för jag vet ju att de ska va så himla nyttigt och ge långvarig energi. Sen såg jag att det var typ 50 % kolhydrater i det.. ooops.. men sen påminner jag mig om att jag måste ju faktiskt inte utesluta kolhydrater helt, bara dra ner på dem betydligt.. och det kommer jag verkligen göra!! I vanliga fall består min kost mest av mackor och pasta så det är ju verkligen ingen fara om jag äter gröt till frukost och lägger in några knäckebröd här och där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0